Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Batıda İkinci Dünya Savaşı sonrasında sosyal bilimlerin ve entelektüel yaşamın ağırlıklı olarak "kültür" başlığına kaymasını sağlayan düşünsel paradigma değişikliği ile tiyatroda 20.yy'ın ilk çeyreğinden itibaren avangardlarla tetiklenen yeni arayışların kesişimi, 1960'lı, 70'li yıllarda kültürlerarası çalışmaların yükselmesi ile gerçekleşir. Peter Brook'un kültürlerarası tiyatro düşüncesi ve pratikleri, hem bu paradigma değişimini mikro bir çerçevede kavramak, hem de tiyatronun metinmerkezlilikten, sahneleme merkezli bir tiyatralliğe doğru evriminde kültürlerarası çalışmaların rolü üzerine düşünmek için ikili bir olanak sunmaktadır. Diğer taraftan, özellikle Mahabharata prodüksiyonun getirdiği tartışmalar, değişen düşünsel paradigmanın bünyesinde barındırdığı paradokslara ışık tutmaktadır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Yedi |
Dergi ISSN | 1307-9840 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Art Index (Art Research Database, EBSCO) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Sayı | 19 |
Sayfalar | 19 / 30 |
Doi Numarası | 10.17484/yedi.382979 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17484/yedi.382979 |