img
Yöneticilerin Bakış Açısından İlköğretim Okullarında Veriye Dayalı Karar Verme     
Yazarlar
Prof. Dr. Murat TAŞDAN Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Nuriye KARABULUT Dr. Öğr. Üyesi Nuriye KARABULUT
Türkiye
Arş. Gör. Ziyaeddin Halid İPEK Arş. Gör. Ziyaeddin Halid İPEK
Türkiye
Özet
Kars ili ilköğretim okullarındaki veriye dayalı karar verme sürecini incelemeyi amaçlayan bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desende yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu maksimumum çeşitlilik örnekleme tekniği ile belirlenen, Kars ilindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 10 yönetici oluşturmaktadır. Araştırma verileri katılımcılarla yapılan derinlemesine görüşmeler yolu ile ele edilmiş olup içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yöneticiler veriye dayalı karar vermeyi tanımlamakta güçlük çekmekle birlikte öğrenci, öğretmen, veli ve okul işleyişine yönelik verileri karar sürecinde dikkate almaktadırlar. Bu veriler genellikle KBS, MEBBİS vb. kamu elektronik veri sistemlerinden yahut görüşme, toplantı, sınav, anket ve gözlem yoluyla yüz yüze ya da telefon, internet ve sosyal medya gibi uygulamalar aracılığı ile konuşma ve yazışma aracılığı yoluyla elde edilmektedir. Verilerin analiz ve değerlendirme sürecinde yöneticiler, çoğunlukla diğer yönetici ve öğretmenlerle işbirliği yapmakta ve basit istatistiksel analizler uygulayabilmektedirler. Doğru, güvenilir ve çok yönlü karar alma, ikna, inisiyatif ve iletişim konularında veriye dayalı karar vermenin yararlı olduğu ifade edilirken sürece ilişkin bilgi ve beceri eksikliği, teknik aksaklıklar, veri güvenliğini sağlayamama, doğru veriye ulaşamama karşılaşılan başlıca zorluklardır. Veriye dayalı karar verme sürecinin kolaylaştırılması için yöneticilerin, birey, okul yönetimi ve üst yönetimlere ilişkin çeşitli beklentileri söz konusudur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı MANAS Sosyal Arastirmalar Dergisi
Dergi ISSN 1694-7215
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
Cilt No 12
Sayı 1
Sayfalar 139 / 160
Doi Numarası 10.33206/mjss.1198329
Makale Linki http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1198329
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Yöneticilerin Bakış Açısından İlköğretim Okullarında Veriye Dayalı Karar Verme

Paylaş