Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı: Bu çalışma, fen bilgisi öğretmen adaylarının ayın evreleri kavramının öğretiminde kullandıkları öğretim yöntemlerini araştırmayı ve karşılaştıkları zorlukları keşfetmeyi amaçlamıştır. Materyal ve Yöntem: Mevcut çalışmada sekiz fen bilgisi öğretmeni adayının deneyimlerini keşfetmek için vaka çalışması yöntemini kullanan nitel bir araştırma yaklaşımı kullanmıştır. Veriler, öğretim uygulamaları ve zorlukları hakkında fikir edinmek için öğretimin gözlemlenmesi, ders planlarının incelenmesi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Çalışma özellikle bu öğretmen adaylarının ayın evrelerini öğretirken karşılaştıkları zorlukları anlamayı amaçlamıştır. Bu yaklaşım, öğretmen adaylarına fen bilgisi öğretmenin karmaşık doğasının zengin ve derinlemesine anlaşılmasını sağlamıştır. Bulgular: Yapılan analizlerde fen bilgisi öğretmen adaylarının ağırlıklı olarak ayın evrelerini öğretmek için fiziksel modelleri ve simülasyonları tercih ettiğini tespit edilmiştir. Ancak, öğretmen adaylarının konuya özgü öğretim stratejilerini uygulamada zorluklarla karşılaştıkları da görülmüştür. Önemli Vurgular: Bu bulgular, ayın evrelerini etkili bir şekilde öğretmek için fen bilimleri öğretmen adaylarını yeterli hazırlık ve kaynaklarla donatmanın önemini vurgulamaktadır. Öğretmen adaylarına doğru modeller sağlamak, uygun terminoloji konusunda bilgi vermek, uzamsal yeteneklerini artıracak aktiviteler sunmak gibi öğeleri içermelidir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2024 |
Cilt No | 32 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 201 / 214 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.1473470 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.1473470 |