img
img
Shedding Light on Pre-Service Science Teachers Instructional Preferences and Hurdles in Teaching Phases of the Moon      
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Ali SAĞDIÇ Dr. Öğr. Üyesi Ali SAĞDIÇ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Bu çalışma, fen bilgisi öğretmen adaylarının ayın evreleri kavramının öğretiminde kullandıkları öğretim yöntemlerini araştırmayı ve karşılaştıkları zorlukları keşfetmeyi amaçlamıştır. Materyal ve Yöntem: Mevcut çalışmada sekiz fen bilgisi öğretmeni adayının deneyimlerini keşfetmek için vaka çalışması yöntemini kullanan nitel bir araştırma yaklaşımı kullanmıştır. Veriler, öğretim uygulamaları ve zorlukları hakkında fikir edinmek için öğretimin gözlemlenmesi, ders planlarının incelenmesi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Çalışma özellikle bu öğretmen adaylarının ayın evrelerini öğretirken karşılaştıkları zorlukları anlamayı amaçlamıştır. Bu yaklaşım, öğretmen adaylarına fen bilgisi öğretmenin karmaşık doğasının zengin ve derinlemesine anlaşılmasını sağlamıştır. Bulgular: Yapılan analizlerde fen bilgisi öğretmen adaylarının ağırlıklı olarak ayın evrelerini öğretmek için fiziksel modelleri ve simülasyonları tercih ettiğini tespit edilmiştir. Ancak, öğretmen adaylarının konuya özgü öğretim stratejilerini uygulamada zorluklarla karşılaştıkları da görülmüştür. Önemli Vurgular: Bu bulgular, ayın evrelerini etkili bir şekilde öğretmek için fen bilimleri öğretmen adaylarını yeterli hazırlık ve kaynaklarla donatmanın önemini vurgulamaktadır. Öğretmen adaylarına doğru modeller sağlamak, uygun terminoloji konusunda bilgi vermek, uzamsal yeteneklerini artıracak aktiviteler sunmak gibi öğeleri içermelidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 03-2024
Cilt No 32
Sayı 2
Sayfalar 201 / 214
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1473470
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.1473470