Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Erol POYRAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Özel Amaçlı İngilizce (ÖAİ) bağlamlarında Ortak Dil Olarak İngilizce’nin (ODİ) araştırılması, son birkaç yılda önemli sonuçlar ortaya koymuştur. Ayrıca, bu sonuçlar, ÖAİ'ye genel yaklaşım perspektifinde, ana dili İngilizce olanların yeterliliklerine ulaşmaktan daha çok bağlamla ilgili ve işlevsel dil kullanımına doğru bir geçişi başlatmıştır. Yine de literatürün, bu değişimin ÖAİ ders kitaplarını ve işitsel materyalleri ne kadar içine yerleştirdiğini ortaya çıkarmak için daha fazla çalışmaya ihtiyacı vardı. Bu nedenle bu çalışma, son dönemdeki ÖAİ ders kitaplarının ve işitsel materyallerin ODİ'nin özellikleriyle ne ölçüde örtüştüğünü keşfetmeyi amaçlamıştır. Çalışmada, ders kitapları ve ses kayıtları, ODİ özelliklerine yapılan göndermelerin varlığı veya yokluğu açısından, özellikle; ODİ ile bilgilendirilmiş aktiviteler, İngilizce'yi yakın çevre ülkeleri dışında kullanmanın teşviki ve otantik gelişen İngilizce iletişiminin kullanılması açısından ele alınmıştır. Bulgular, dile maruz kalmada Standart İngilizce normlarının baskın olduğunu, ODİ ile bilgilendirilmiş etkinliklerin eksikliğini ve ders kitaplarında genişleyen çevre kültürlerinin seyrek temsilini ortaya çıkarmıştır. Benzer şekilde, dinleme parçaları, parçalardaki İngilizce kullanıcıların tanıtıcıları olarak anadili İngilizce olanlara yönelik güçlü bir tercih göstermiştir. Çalışma, ESP eğitmenleri ve materyal tasarımcıları için bir dizi kritik çıkarım sunmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-0493 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2024 |
Cilt No | 24 |
Sayı | 1 |
Doi Numarası | 10.17240/aibuefd.2024..-1322272 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1322272 |