img
Görsel Sanatlar Etkinliklerinde Bir Yöntem Olarak Kübizm’i Kullanmak: Okul Öncesi Öğretmenlerinin İhtiyaçları    
Yazarlar
Arş. Gör. Raziye ERKUL HATİPOĞLU Arş. Gör. Raziye ERKUL HATİPOĞLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Adalet Kandır
Türkiye
Özet
Bu araştırmada, görsel sanatlar etkinliklerinde bir yöntem olarak Kübizm’i kullanmaya yönelik okul öncesi öğretmenlerinin ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Kars ili merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız anaokullarında grup öğretmeni olarak görev yapmakta olan 43 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kübist Yaklaşımlı Sanat Eğitimi Programı İhtiyaç Analizi Formu” kullanılmıştır. Veriler, MAXQDA programı kullanılarak içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en çok bilgi sahibi olduklarını ve programlarında yer verdiklerini belirttikleri sanatçı ve eserlerinin Kübizm sanat akımının temsilcilerinden Pablo Picasso olmasına karşın; programa entegre etme, yöntem teknik ve farklı becerileri geliştirmede araç olarak kullanma gibi pek çok ihtiyaçlarının olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda sanat akımları, sanatçıları ve eserleri ele alınarak okul öncesi çocuklara yönelik programların geliştirilmesine ve öğretmen eğitimlerine ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 1303-8451
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 22
Sayı 1
Sayfalar 215 / 238
Doi Numarası 10.37217/tebd.1372058
Makale Linki https://doi.org/10.37217/tebd.1372058