img
İlkokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilikçilik Becerilerinin İncelenmesi    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Jale KALEMKUŞ Dr. Öğr. Üyesi Jale KALEMKUŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Fatih KALEMKUŞ Öğr. Gör. Fatih KALEMKUŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve bu beceriler arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada genel tarama yöntemlerinden karşılaştırma türü ve korelasyonel ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise ilkokul 3 ve 4. sınıfa devam eden 875 öğrenci oluşturmaktadır. Belet Boyacı ve Atalay (2016) tarafından geliştirilen ölçek veri toplama aracı olarak kullanılmış ve veriler SPSS 20.0 paket programında analiz edilmiştir. Analizler için ilişkisiz gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe testi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrenme ve yenilikçilik becerilerinde 3. sınıf öğrencileri lehine anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca kız öğrencilerin iş birliği ve iletişim becerilerinde erkek öğrencilere göre anlamlı farklılığa sahip olduğu belirlenmiştir. Bunların yanı sıra öğrenme ve yenilikçilik becerilerinde kodlama eğitimi alanlar ve EBA'nı sık sık kullananlar lehine anlamlı farklılıkların bulunduğu belirlenmiştir. Ancak sosyal medya kullanma durumunun anlamlı bir farklılığa sahip olmadığı görülmüştür. Öğrenme ve yenilikçilik becerilerinin tümünün birbirleriyle orta seviyede ve pozitif yönde ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar tartışılarak öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Manisa Celal Bayar University Journal of The Faculty of Education
Dergi ISSN 1309-8918
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2024
Cilt No 12
Sayı 1
Sayfalar 25 / 45
Doi Numarası 10.52826/mcbuefd.1382567
Makale Linki https://www.doi.org/10.52826/mcbuefd.1382567
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
İlkokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilikçilik Becerilerinin İncelenmesi

Paylaş