img
Mesleki Eğitime Yönelik Memnuniyet Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması    
Yazarlar
 Murat KORUCUK Murat KORUCUK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Ömer CENGİZ Dr. Öğr. Üyesi Ömer CENGİZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin mesleki eğitim derslerine yönelik memnuniyet düzeylerini belirleyebilecek, geçerliği ve güvenirliği sınanmış bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2022-2023 eğitim-öğretim yılında 562 (3 araştırma grubu) öğrenci ile yürütülmüştür. Ön uygulama sonucunda elde edilen yapının doğrulanabilmesi amacıyla DFA, ölçüt geçerliğinin denetlenebilmesi için ölçek alt boyutlarında ilişki analizi ve güvenirlik analizleri yapılarak Mesleki Eğitime Yönelik Memnuniyet Ölçeği-MEYMÖ’ye son hali verilmiştir. Analizler sonucunda MEYMÖ’nün Meslek Eğitmeni, Öğrenme Ortamı ve Eğitim Süreci boyutlarından oluştuğu ve bu boyutların açıkladığı varyans yükünün sırasıyla 16.99, 13.66 ve 11.26 (Toplam=41.91) olduğu belirlenmiştir. Yapılan DFA’da ulaşılan uyum indeks verileri referans değerleri karşılamıştır (χ2/D.F.=2.221, TLI=.920, RMSEA=.058, RMR=.047, CFI=.927, GFI=.877, AGFI=.853). Hem ön hem de son uygulamada belirlenen iç tutarlılık katsayısı/iki yarı test verileri ölçek güvenilirliğinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Bu sonuçlardan hareketle MEYMÖ’nün geçerliği ve güvenirliği sınanmış bir ölçek olduğu ifade edilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1307-1076
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2024
Cilt No 19
Sayı 42
Sayfalar 2067 / 2089
Doi Numarası 10.35675/befdergi.1385225
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Mesleki Eğitime Yönelik Memnuniyet Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Paylaş