Yazarlar (3) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bilişim teknolojilerinin hızla büyümesi ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda dijital devrimi beraberinde getirmiştir. Sosyal medya platformlarını ziyaret etmek, faydalı etkileri olabilecek popüler bir küresel aktivitedir. Yapılan araştırmada; muhasebe eğitimi alan öğrencilerin, sosyal medya araçlarını hangi amaçla kullandıkları, derste aktif hale gelme durumları, sağladığı faydalar, kullanma sıklıkları gibi birtakım durumların tespit edilmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada muhasebe eğitimi alan ve sosyal medyayı aktif olarak kullanan öğrencilerin bakış açılarının değerlendirilmesi için anket çalışması yapılmış ve analizde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmanın kapsamında Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi muhasebe eğitimi alan ve anketlere eksiksiz dönüş yapan 246 kişi ile bu çalışma yürütülmüştür. Çalışmada en çok kullanılan sosyal medya uygulaması “WhatsApp”, sosyal medyada geçen süre “2 saat”, kullanım amacı olarak “Eğitim” ve sağlamış olduğu fayda açısından ise “Derslerle ilgili değişiklikler ve yenilikler hakkında bilgi sahibi oluyorum” seçenekleri olarak gözlemlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre muhasebe dersi alan öğrencilerin sosyal medya araçlarını kullanarak derslerle ilgili değişiklikler ve yenilikler üzerinde fayda sağladıkları görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-1966 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2024 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 493 / 509 |
Makale Linki | https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FFNDWLvxHRRTjsrpmlxvMrWlJBsQjFDx?projector=1&messagePartId=0.1 |