Yazarlar |
Yunus ZENGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Alev Ada
|
Emel Hatice Oktay
|
Sinan Emre Kurtaal
|
Özet |
Çalışmada temel amaç, Türkiye’nin ilk yerli ve akıllı aracı olan TOGG’un, tüketiciler tarafından satın alınmasında etnosentrik eğilimlimin etki düzeyini belirlemek ve bu etkide menşe ülke etkisinin aracılık rolünü tespit etmektir. Anket tekniği kullanılarak Türkiye’deki 81 ilden 835 katılımcının basit tesadüfi yöntem ile katıldığı araştırmada elde edilen veriler SPSS istatistik analizi ile test edilmiştir. Çalışmada değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için pearson korelasyon, aracılık rolü için YEM ve farklılık analizleri için lojistik regresyon ve Anova analizlerinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda, etnosentrik eğilim ile tüketici satın alma niyeti ve menşe ülke etkisi arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişkiye rastlarken söz konusu olurken, tüketicilerin satın alma niyetinde etnosentrik eğilim etkili olduğu ve bu iki değişken arasında menşe ülke etkisinin tam aracılık rolü oynadığı tespit edilmiştir. Ayrıca kullanılan değişkenlerde cinsiyet, medeni durum ve araç sahipliği açısından anlamlı farklılıkların olduğu da görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 2147 - 7833 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2024 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 46 |
Sayfalar | 210 / 234 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kmusekad/issue/85312/1373250 |