Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Ünal BASTABAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Hüseyin YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çok kutuplu dünyada; savaşların, ötekileştirmelerin ve ütopyaların sonucu olarak zorunlu ya da gönüllü göçler meydana gelmektedir. Toplumsal sorunları da beraberinde getiren göç ve göçmen durumu ülkeler için bir çıkmaza dönüşmüş durumdadır. Bu araştırmada da göçmenlere yönelik tutumlarda sanat eğitiminin etkisi araştırılmıştır. Toplumların ve kültürlerin ortak dili olan sanat, göç olgusunda önemli bir unsur olarak değerlendirilebilir mi? 2020-2021 akademik yılında devlet konservatuvarında, güzel sanatlar fakültesinde ve sanat eğitimi olmayan diğer bölümlerde öğrenim gören öğrenciler çalışmada örneklem olarak tercih edilmiştir. Araştırma betimsel ve nedensel karşılaştırma desenine göre tasarlanmıştır. Sanat eğitimi alan ve almayan öğrencilerin göçmenlere yönelik tutumlarında; yaş, sınıf, mezun oldukları lise değişkenleri bağlamında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Fakat müzik ve güzel sanatlar alanlarında cinsiyet değişkeni bağlamında anlamlı farklılık görülmüştür. Erkek öğrencilerin tutumlarının ise olumsuz olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | EKEV AKADEMİ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1301-6229 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2024 |
Sayı | 98 |
Sayfalar | 293 / 304 |
Doi Numarası | 10.17753/sosekev.1458528 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosekev/issue/85727/1458528 |
Atıf Sayıları |