Yazarlar |
Doç. Dr. Hüseyin YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama ve nedensel karşılaştırma modeli şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde müzik eğitimi alanında “ukulele” çalgı eğitimini alan öğrenciler (n=51) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde kişisel bilgilerin analizi için yüzde (%) ve frekans (f) değerlerine bakılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ikili karşılaştırmalı değişkenlerde Mann-Whitney U testi, ikiden fazla karşılaştırmalı değişkenlerde ise Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının orta düzeyde olduğu ve çalışmaya değer verme, ilgi ve istek, çalışmaya hazırlık boyutu, zamanı doğru kullanma ve düzenli çalışma alt boyutlarında anlamlı olarak farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Fakat okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları diğer demografik özelliklere göre anlamlı olarak değişmediği belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 1694-7215 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2024 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 853 / 867 |
Doi Numarası | 10.33206/mjss.1319255 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3230020 |