Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, son yıllarda okul-temelli ve bölge-temelli bir yönetim anlayışını benimseyen İsrail ile merkezi yönetim özellikleri gösteren Türkiye’nin eğitim sistemlerindeki benzerliklerin ve farklılıkların karşılaştırmalı bir şekilde analizinin yapılması amaçlanmaktadır. Yapılan çalışmada, karşılaştırmalı eğitim araştırmalarında kullanılan farklı yaklaşımlardan (örneğin açıklayıcı, değerlendirici, dikey, örnek olay, problem çözme, tanımlayıcı ve yatay vb.) olan yatay ve tanımlayıcı yaklaşımları kullanılmıştır. Benimsenen karşılaştırmalı eğitim araştırması yaklaşımı çerçevesinde; karşılaştırılan ülkelere ilişkin temel siyasal bilgiler, okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim ve öğretmen eğitimi karşılaştırma sonuçlarına yer verilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8889 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2025 |
Cilt No | 61 |
Sayı | 61 |
Sayfalar | 1 / 60 |
Doi Numarası | 10.15285/maruaebd.1396162 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd |