Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Hakan BAYRAK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed GÜMÜŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Geopolimer kompozitlerin gevrek davranışı, dünya çapında yaygın kullanımı için bir sorundur. Bu nedenle geopolimer karışımına süneklik sağlamak amacıyla çeşitli tiplerde lifler eklenmiştir. Bu çalışmada, geri dönüştürülmüş çelik liflerin üretim sürecindeki düşük karbon emisyonundan yararlanmak amacıyla, geri dönüştürülmüş çelik elyaflar cam elyaflarla birlikte hibrit formda kullanıldı. Toplam lif içeriği hacimce %0,6 sabit olarak alınmıştır. Beş farklı geopolimer karışımı hazırlanmış ve her karışım için iki beton prizma dökülmüştür. Bu prizmalar üç noktalı yükleme altında test edildi ve numunelerin yüzeyinin deforme şekli, yüzey yer değiştirme alanını oluşturmak için dijital kamera ile kaydedildi. Çentikli prizmaların kırılma özellikleri (i) yük-CMOD davranışı, (ii) çentik önündeki çatlak ilerlemesi, (iii) kırılma enerjisi, (iv) nihai yük taşıma kapasitesi ve (v) kararsız kırılma tokluğu açısından değerlendirildi. Test sonuçları, hibrit karışımdaki geri dönüştürülmüş çelik lif oranının artmasıyla birlikte lifli geopolimerlerin artık dayanımları, nihai yükü ve kırılma enerjisinin azalma eğiliminde olduğunu ortaya çıkardı. Bu durumun geri dönüştürülmüş çelik liflerin beton içerisindeki heterojen dağılımından kaynaklandığı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | KSÜ Mühendislik Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-1751 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2024 |
Cilt No | 27 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 386 / 400 |
Doi Numarası | 10.17780/ksujes.1375200 |
Makale Linki | http://jes.ksu.edu.tr/tr/pub/issue/84958/1375200 |