Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed GÜMÜŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Hakan BAYRAK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yük deplasman eğrisinin uzun kuyruk kısmından dolayı, çelik lifli kompozitlerin eğilme davranışının değerlendirilmesinde dayanım kriteri tek başına doğru bir değerlendirme için yeterli değildir. Bu nedenle, lifli kompozitlerin kırılma karakterleri dünya genelinde giderek önem kazanmaktadır. Mevcut çalışmada, atık çelik liflerle güçlendirilmiş geopolimer betonların Mod-II kırılma performansı deneysel olarak incelenmiştir. Çalışmadaki temel parametreler çelik lif miktarı (kütlece %0 ve %2) ve çentik öteleme oranlarıdır (β = 0, 0.2 ve 0.4). Çok sayıda çentikli numuneler üretilmiş ve deformasyon kontrollü üç noktalı eğilme deneyi ile test edilmiştir. Eleman yüzeylerindeki deformasyon dağılımları dijital görüntü korelasyonu metodu ile hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar ilk çatlama yükü, maksimum yük, kritik çatlak ağzı açılma deplasmanı, kritik çatlak ağzı kayma deplasmanı ve kırılma enerjisi açısından irdelenmiştir. Elde edilen deneysel sonuçlardan, kullanılan çelik liften dolayı maksimum eğilme yükünün 0, 0.2, ve 0.4 çentik öteleme oranlarında sırasıyla 666%, 1327%, ve 400% arttığı görülmüştür. Lif içermeyen elemanların kırılma enerjisi çentik öteleme oranıyla doğrusal olarak değişmekteyken, çelik liflerin homojen olmayan dağılımından dolayı lifli elemanların kırılma enerjisinde dalgalanmalar görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 8929030 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2024 |
Cilt No | 27 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 232 / 242 |