img
img
Satisfaction Evaluation of Patients Hospitalized in University Hospital Gynecology and Obstetrics Service   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan YURTKAL Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan YURTKAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Müjde Canday
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Kaliteli bir sağlık hizmeti, hasta memnuniyetinden bağım - sız düşünülemez. Hizmet kalitesini artırabilmek için hasta mem - nuniyeti araştırması temel araçlardan biridir. Bu çalışma ile Kafkas Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Kliniği’nde yatan hastaların memnuniyet düzeylerini ve beklentilerini değerlendirmeyi amaçladık. Ayrıca, memnuniyet dü - zeyinin sosyodemografik özelliklere göre farklılık gösterip göster - mediğini belirlemeyi ve elde edilen olumlu ve olumsuz veriler ışı- ğında sağlık hizmetlerinin yeniden gözden geçirilmesini hedefledik. Materyal ve Metot: Mayıs 2021 ile Eylül 2022 tarihleri arasında Kafkas Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Kliniği’nde yatan 655 hasta soruşturuldu. Anket, sosyo- demografik özellikleri belirlemek için bir bölüm ve memnuniyetlerini değerlendirmek için 14 soru içeren bir diğer bölüm olarak oluştu - ruldu. Sorular, ‘evet’, ‘biraz’ ve ‘hayır’ olarak cevaplandı. Bulgular: Çalışmamızda, hasta ve doktor arasındaki iletişimde hemşirelerin bilgi verme konusundaki performansı değerlendirilmiş ve en yüksek memnuniyet düzeyine ulaşılmıştır. Çoklu değişkenli lineer regresyon analizi sonuçlarına göre, yaş, eğitim durumu ve kalış süresinin diğer değişkenlerden bağımsız olarak mem - nuniyet düzeyini etkilediği belirlendi (p<0,001). Hastanın çalışma hayatı ile ilgili durumunun memnuniyeti etkilemediği gözlemlendi (p=0,434). Sonuç: Çalışmamızda, hastanenin temizliğinin genel memnuniyet düzeyini düşürdüğü tespit edildi. Sağlık hizmetleri yöneticileri tara- fından temizlik hizmetlerinin hasta memnuniyetini artıracak şekilde yeniden düzenlenmesi gerekliliği ortaya konmuştur. Hasta mem - nuniyet değerlendirmelerinin periyodik olarak yapılmasının sağlık hizmetlerinin kalitesini artıracağına inanılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Journal of Medical Sciences
Dergi ISSN 1307-4504
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2023
Cilt No 13
Sayı 3
Sayfalar 294 / 300
Doi Numarası 10.5505/kjms.2023.04764
Makale Linki http://dx.doi.org/10.5505/kjms.2023.04764