img
img
Outpatient Clinic Satisfaction Survey: Tertiary Center Experience   
Yazarlar (2)
Müjde Canday
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan YURTKAL Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan YURTKAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Sağlık hizmetlerinin kalitesini değerlendirmenin en etkili yöntemlerinden biri, hizmet sağlayıcının belirleyici olduğu gerçe - ğine dayanarak hasta görüşleri ve geri bildirim almak amacıyla ha- zırlanan memnuniyet anketleridir. Bu çalışma, bir hastane olarak halkın ihtiyaçlarına ve isteklerine yanıt verebilecek politikalar oluş - turabilen bir altyapı hazırlamak amacıyla üçüncü basamak bir mer- kezde poliklinik hizmeti alan hastaların memnuniyetini ölçmeyi ve bu hizmetlerin kalitesini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Materyal ve Metot: Bu çalışma, Kasım 2021 ile Şubat 2022 ta - rihleri arasında Kamu Hastanesi olarak üçüncü basamak bir mer - kez olan Kafkas Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Polikliniği’ne başvuran 780 poliklinik hastası üzerinde gerçekleştirildi. Anket, kurumdan aldık - ları hizmetle ilgili 15 soru ve sosyodemografik özelliklerine dair altı soru içeren iki bölümden oluşmaktadır. Bulgular: En yüksek “Evet” oranı, “Muayene eden doktor ilgiliy - di” ifadesi ile %96,4 (752 kişi) olarak belirlendi. En yüksek “Hayır” oranı, %31,0 (242 kişi) ile “Hastanede bekleme süreleri hakkında bilgilendirildim” ifadesi ile kaydedildi. En düşük “Evet” oranı %51,5 (402 kişi) ile “Hastane genel olarak temizdi” ifadesiyle, en düşük “Hayır” oranı ise yine “Muayene eden doktor ilgiliydi” ifadesiyle oldu. Katılımcıların %87,1’i (679 kişi) kayıt için bekleme süresinin uzun olduğunu belirtirken, %52,7’si hastaneye ulaşmanın zor ol - duğunu, ve %88,8’i (693 kişi) hastaneyi arkadaşlarına ve ailelerine önerdiklerini belirtti. Hastalar, genel olarak sunulan hizmetlerden memnun olduklarını bildirdiler. Sonuç: Her sektörde olduğu gibi, bugün sağlık sektöründe de sağlık hizmeti sunumunda kalite aranmaktadır. Bu hizmetleri ölçme açısından hasta memnuniyet anketleri önemli bir rol oynamaktadır. Hasta memnuniyet anketlerinin periyodik olarak gerçekleştirilmesi ve bu anketlerden elde edilecek sonuçların değerlendirilmesi, sağ- lık yöneticilerinin sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak için atacak- ları adımlarda kılavuz olabileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Journal of Medical Sciences
Dergi ISSN 1307-4504
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2023
Cilt No 13
Sayı 3
Sayfalar 287 / 293
Doi Numarası 10.5505/kjms.2023.65807
Makale Linki http://dx.doi.org/10.5505/kjms.2023.65807
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Outpatient Clinic Satisfaction Survey: Tertiary Center Experience

Paylaş