Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma paramedik öğrencilerinin mesleki uygulama yapma ve kendini yeterli görme düzeylerinin acil sağlık hizmetleri dersini çevrimiçi ve yüz yüze almaları açısından karşılaştırılması amacıyla tanımlayıcı kesitsel türde yapılmıştır. Çalışma örneklemini 215 paramedik öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, sosyo-demografik bilgi anketi, mesleki uygulama açısından müfredat konularını alma durumlarının yer aldığı soru formu, mesleki uygulamanın maket ve canlı birey üzerinde yapma durumu formu ve kendini yeterli görme formları kullanılmıştır. Öğrencilerin Çevrimiçi ve Yüz yüze eğitim alma durumlarına göre; Triyaj eğitimi alma durumu, Havayolu açma konusunda eğitimi alma durumu, IV damar yolu açma eğitimi alma durumu, Oksijen uygulaması konusunda eğitim alma durumu, Uygun yaralı taşıma teknikleri konusunda eğitim, Defibrilatör kullanımı konusunda eğitim alma durumu, Travma stabilizasyonu yaparak hasta nakli konusunda eğitim alma durumu, Kullanma yetkisi olan ilaçlar konusunda farkındalık oluşturma açısından istatitiksel olarak anlamlılık tespit edilmiştir (p<0,05). Çevrimiçi eğitim alan öğrencilerin yeterlilik düzeyleri endotrakeal entübasyon konusunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir (p<0,05). Ancak, kardiyopulmoner resusitasyon yapma, defibrilatör kullanma, acil doğum durumunda yardım ve travma stabilizasyonu konularında ise çevrimiçi ve yüz yüze eğitim alan öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Çalışmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğunun derslerini çevrimiçi adlığı, Çevrimiçi eğitim alan öğrencilerin çoğunluğu temel acil sağlık hizmetleri konularında eğitim almış olsalar da, yüz yüze eğitim alan öğrencilerin genel olarak daha fazla uygulama deneyimine sahip oldukları gözlenmiştir. Her iki grupta da bazı konularda kendini yeterli hissetmeyen öğrencilerin bulunduğu ancak yüz yüze eğitim alan öğrencilerin genel olarak kendini yeterli görme düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science |
Dergi ISSN | 2146-5959 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2024 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 221 / 231 |
Doi Numarası | 10.5961/higheredusci.1353587 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/86874/1353587 |
Atıf Sayıları |