Yazarlar (10) |
![]() Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olan öğrenciler fen bilimleri dersi kapsamında bireyselleştirilmiş eğitime gereksinim duyabilmektedirler. Fen bilimleri dersinin temel amaçlarından biri de öğrencilere yaşam becerileri kazandırabilmektir. Fakat fen bilimleri dersleri kapsamında ÖÖG olan öğrencilere gerek sınıf ortamında gerekse destek eğitim odalarında yaşam becerilerinin nasıl kazandırılacağı ve geliştirileceği merak konusudur. Bu fikirden yola çıkılarak mevcut araştırmada “fen bilimleri derslerinde ÖÖG olan öğrencilerin yaşam becerilerinin nasıl geliştirilebileceğine yönelik uzmanların görüşü ile özel eğitim alan akademisyenlerin önerileri nelerdir?” sorusuna cevap aranmaktadır. Durum çalışması ile yürütülen bu araştırmada uzmanlık alanı fen bilgisi eğitimi olan 10 ve özel eğitim olan 10 akademisyen olmak üzere toplam 20 katılımcının görüşü alınmıştır. Yarı yapılandırılmış sorular ile gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda ortaya çıkan kodlar temalar ile grafiksel gösterimlerden yararlanılarak okuyucuya sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen önemli bulgulardan birisi akademisyenlerin, ÖÖG olan öğrencilere yaşam becerilerini kazandırmanın eğitsel kazandırmanın dışında yaşam becerilerinin kazandırılmasının daha önemli olduğunu belirtmeleridir. Yaşam becerilerinin eğlenceli takım çalışmaları içeren öğrenim ortamıyla geliştirilebileceği tespit edilen bir diğer önemli bulgudur. Sonuç olarak akademisyenler, fen bilimleri öğretmenlerine, derslerinde ve destek eğitim odalarında ÖÖG olan öğrencilere yönelik araştırma sonuçlarına dayalı etkinlikler gerçekleştirmelerini önermişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-081X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2024 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 30 |
Sayfalar | 255 / 281 |
Doi Numarası | 10.38155/ksbd.1354965 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.38155/ksbd.1354965 |