Yazarlar |
Yakup Burak
Trakya Üniversitesi, Türkiye |
Halime Kübra Türköz
Türkiye |
Fatma Kübra Taşdere
Türkiye |
Arş. Gör. Cihan SERT
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada başarılı kaynaştırma uygulamalarına yönelik farklı eğitimkademelerinde çalışan öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Ağrı ilinde araştırmaya gönüllü olarakkatılmayı kabul eden 12 okul öncesi, 73 ilkokul, 94 ortaokul ve 22 lise kademesindegörev yapan toplam 201 öğretmen ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamaaracı olarak yarı yapılandırılmış görüş formu ve kaynaştırma uygulamalarınınbaşarısını etkileyen etmenler ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada karma metotkullanılmıştır. Nitel verilerin analizi için farklı eğitim kademelerindekiöğretmenlerin yarı yapılandırılmış görüş formuna vermiş oldukları yanıtlarınçözümlenmesi için içerik analiz tekniği, nicel verilerin analizi için SPSS-25istatistik programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerinbaşarılı kaynaştırmayı tanımlama konusunda oldukça yeterli bilgiye sahipoldukları ancak başarılı kaynaştırmayı etkileyen etmenlere yönelik görüşlerininoldukça farklı olduğu, birbirinde farklı görüşler belirttikleri tespit edilmiştir.Ayrıca farklı kademelerdeki öğretmenlerin en az kısıtlayıcı ortamda, normalgelişim gösteren öğrencilerle birlikte eğitim alan özel gereksinimli öğrenciningelişimini destekleyerek, toplumda bir yer edinmesinin sağlanmasını daha fazlaönemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-6999 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2021 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 733 / 752 |
Doi Numarası | 10.21666/muefd.899469 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.21666/muefd.899469 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |