img
img
İlişkisel Pazarlamanın İlişki Kalitesi Üzerindeki Etkileri: Kars İli Cep Telefonu Kullanıcıları Üzerinde Bir Araştırma      
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Çağlar SAMSA Doç. Dr. Çağlar SAMSA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Levent GELİBOLU Prof. Dr. Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Ürün farklılaştırmanın çok zorlaştığı güncel pazarlama koşullarında farklılıkyaratabilmek için ilişkisel pazarlama aktif olarak kullanılmaktadır. Özellikle son 10 yılda büyükgelişme gösteren GSM sektörü de ilişkisel pazarlama yöntemlerinin en fazla kullanıldığı biralandır. Kars ili GSM operatörü müşterileri üzerine yapılan bu çalışmada tesadüfî örneklemkullanılmış, veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Anket verilerinin yorumlanması aşamasındaise SPSS ve LİSREL programlarından faydalanılmıştır. Çalışmada, ilişkisel pazarlamayöntemlerinden hizmet kalitesi ve şirket imajının müşteri memnuniyeti ve müşteri güveniniolumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Bununla birlikte fiyat algısının müşteri memnuniyeti vegüvenini etkilemediği, marka imajının ise müşteri memnuniyeti ve güveni üzerinde negatif yöndeetkiye sahip olduğu görülmüştür. İlişki kalitesi faktörlerinden memnuniyetin ise müşterisadakatini en çok etkileyen faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Karabuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2147-7841
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD, Directory of Research Journals Indexing, Türk Eğitim İndeksi
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 5
Sayfalar 274 / 274
Doi Numarası 10.14230/joiss167
Makale Linki http://joiss.karabuk.edu.tr/DergiTamDetay.aspx?ID=167