img
img
Dijital Pazarlamanın Evrimi (Pazarlamanın Dijital Dönüşümü:Pazarlama 5.0)    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Çağlar SAMSA Doç. Dr. Çağlar SAMSA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Peter Drucker, işletmelerin kar elde etme temel fonksiyonlarının pazarlama ve inovasyon olduğunu belirtirken, diğer işlevleri genellikle maliyetle ilişkilendirir. Bu iki fonksiyon, tarihsel süreç içinde birbirini tamamlayan ve etkileşim halinde olan unsurlardır. Teknolojik gelişmeler ise bu işlevlerin birleşimini yeni bir düzeye taşımış ve pazarlama alanında önemli değişikliklere neden olmuştur. Bu değişikliklerin bir örneği, 20. yüzyılın ortalarında internetin icadı ile başlayan dijital pazarlama olarak görülebilir. Dijital teknolojilerin hızla gelişmesi, pazarlama stratejilerini kökten değiştirmiştir. Dijital pazarlama, bilgi teknolojilerinin ve internetin iş dünyasına getirdiği fırsatları kullanarak ürün ve hizmetlerin tanıtımını ve satışını geliştirmek için kullanılan bir yaklaşımı ifade etmektedir. Bu bölümde dijital pazarlamanın inovatif teknolojiler ile bütünleşmesi tarihsel süreçler dahilinde değerlendirilmiştir. Bu noktada 1950-1970 yılları arası dijital pazarlama 1.0 çağı olarak nitelendirilmiş ve internetin icadı bu çağın en önemli gelişmesi olarak görülmüştür. 1970-1990 yılları arası ise yeni bir çağ olan dijital pazarlama 2.0 çağı olarak adlandırılmıştır. Bu çağda daha önceden askeri alanda kullanılan internetin siviller arasında da kullanılması e-mail pazarlaması ve mobil pazarlama gibi dijital pazarlama faaliyetlerinin temellerinin atılmasına sebep olmuştur. Dijital pazarlama 3.0 olarak nitelendirilen 1990-2010 yılları web sitelerin ön plana çıktığı ve günümüzdeki sosyal medya pazarlamasının temellerinin atıldığı dönem olarak hafızalara kazınmaktadır. 2010-2020 yılları arası dijital pazarlama 4.0 çağı olarak isimlendirilen dönemdir. Bu çağ dijital teknolojilerdeki ultra bağlantı hızı …
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı Pazarlamanın Dijital Dönüşümü:Pazarlama 5.0
Bölüm(ler) Dijital Pazarlamanın Evrimi
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-975-447-789-4
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Gaziantep
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş