img
img
Sosyal ve Teknolojik Yenilikçilik Eğilimlerinin Keşifsel Satın Alma Eğilimi Üzerine Etkisi: Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Uygulama   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Çağlar SAMSA Doç. Dr. Çağlar SAMSA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Rekabetin arttığı ve tüketicilerin bilinçlendiği güncel pazarlama koşullarında tüketiciler satın alma davranışını gerçekleştirirken keşfedici bir tutum sergilemektedirler. Yenilikçilik eğilimi de keşifsel satın almada önemli bir yer tutmaktadır. Tüketiciler açısından yenilikçilik eğiliminin en önemli alt boyutları ise sosyal yenilikçilik ve teknolojik yenilikçiliktir. Bu doğrultuda Kafkas Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan çalışmada, sosyal yenilikçilik ve teknolojik yenilikçilik eğilimlerinin keşifsel satın alma eğiliminin alt boyutları olan yenilikçilik, risk alma, bilgi edinme, tekrar satın alma, kişiler arası iletişim, alışveriş yoluyla keşif ve marka değiştirme eğilimleri üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Yine keşifsel satın alma eğilimi boyutlarının yaş, cinsiyet, kişisel gelir ve okunulan bölüme göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Çalışmada keşifsel satın alma eğiliminin bazı kişisel özelliklere göre farklılık gösterdiği, sosyal yenilikçilik ve teknolojik yenilikçilik eğilimlerinin keşifsel satın alma eğiliminin alt boyutlarının tamamına yakınını etkilediği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı IV. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series-Russe/Bulgaria
Kongre Tarihi 08-04-2017 /
Basıldığı Ülke Bulgaristan
Basıldığı Şehir Russe
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş