Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Rekabetin arttığı ve tüketicilerin bilinçlendiği güncel pazarlama koşullarında tüketiciler satın alma davranışını gerçekleştirirken keşfedici bir tutum sergilemektedirler. Yenilikçilik eğilimi de keşifsel satın almada önemli bir yer tutmaktadır. Tüketiciler açısından yenilikçilik eğiliminin en önemli alt boyutları ise sosyal yenilikçilik ve teknolojik yenilikçiliktir. Bu doğrultuda Kafkas Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan çalışmada, sosyal yenilikçilik ve teknolojik yenilikçilik eğilimlerinin keşifsel satın alma eğiliminin alt boyutları olan yenilikçilik, risk alma, bilgi edinme, tekrar satın alma, kişiler arası iletişim, alışveriş yoluyla keşif ve marka değiştirme eğilimleri üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Yine keşifsel satın alma eğilimi boyutlarının yaş, cinsiyet, kişisel gelir ve okunulan bölüme göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Çalışmada keşifsel satın alma eğiliminin bazı kişisel özelliklere göre farklılık gösterdiği, sosyal yenilikçilik ve teknolojik yenilikçilik eğilimlerinin keşifsel satın alma eğiliminin alt boyutlarının tamamına yakınını etkilediği görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | IV. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series-Russe/Bulgaria |
Kongre Tarihi | 08-04-2017 / |
Basıldığı Ülke | Bulgaristan |
Basıldığı Şehir | Russe |