Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Adem DAĞAŞAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihî ve Atatürkçülük dersinin“Ya İstiklal Ya Ölüm” ünitesinin öğretiminde tarihî günlüklerden faydalanarak oluşturulmuşöğretme etkinliğinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini tespit etmek vetarihî günlükler ile alakalı görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma Türkiye Cumhuriyetiİnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde nicel ve nitel araştırma yöntemlerininbirlikte kullanıldığı karma yönteme bağlı olarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutundaön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış, deney grubu öğrencilerinintarihî günlüklerle ders işlenmesi ile alakalı görüşleri nitel araştırma yöntemiile yorumlanmıştır. Araştırma Kars il merkezinde bulunan bir devlet ortaokulundaki 8.sınıflardan birisi deney grubu (n=28) diğeri ise kontrol grubu (n=25) belirlenerek 5 hafta(10 saat) boyunca yürütülmüştür. Uygulama sonucunda elde edilen verilere dayalı olarakortaya çıkan bulgulara göre deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göredaha başarılı olduğu ve tarihsel düşünme becerilerinin geliştiği görülmüştür. TürkiyeCumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde tarihî günlükler ile hazırlanan etkinliğindersin daha kolay, daha zevkli öğrenilmesine kolay hatırlanmasına katkı sağladığı,öğrencilerin akademik başarılarını ve derse olan ilgilerini artırdığı sonucuna varılmıştır.Bu tespitler tarihî günlüklerin araştırma kapsamındaki derste öğretim materyali olarakkullanılabileceğini göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ekev Akademi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-0710 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |