Yazarlar (2) |
![]() |
![]() |
Özet |
Bu çalışmada kadın ve erkeğin sosyal olarak belirlenmiş kişilik özelliklerini, rol ve sorumluluklarını ifade eden toplumsal cinsiyet ile toplumların yapılanması, kalkınması ve refah seviyesini yükseltmesinde önem arz eden girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkinin turizm sektörü açısından belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarihi ve doğal güzellikleri bağlamında Sarıkamış ve Kars ülkemizde oldukça önemli destinasyonlardan biridir. Bu anlamda bu bölgede faaliyet gösteren turizm işletmelerinde görev yapan çalışanların toplumsal cinsiyet algıları ve girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkinin bölgenin turizm başarısı üzerinde büyük etkisi olduğu düşünülmektedir.Çalışmamızda nicel verilere dayalı araştırma ve ölçme yöntemi kullanılmış ve veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırma evrenini Kars ili ve Sarıkamış ilçesinde faaliyet yürüten dört yıldızlı otellerde görevli çalışanlar oluşturmaktadır. Araştırmada çeşitli istatistiki analizler sonucu elde edilen bulgular, turizm sektöründe hizmet veren çalışanların toplumsal cinsiyet algıları ile girişimcilik eğilimleri arasında anlamlı ilişkilerin olduğunu ortaya koymaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | İngilizce |
Kongre Adı | INTERNATIONAL WEST ASIA CONGRESS OF TOURISM (IWACT'17) THE BOOK OF FULL-TEXT |
Kongre Tarihi | 28-09-2017 / 28-09-2017 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Van |