Yazarlar |
İrfan Çınar
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Muhammed Yayla
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Çağlar Demirbağ
Trakya Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Damla BİNNETOĞLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Tarih boyunca uluslararasında en önemli ticari ağlardan birisini oluşturan İpek Yolunun, günümüzde faaliyetinin ve etkinliğinin artırılması için modern yöntemlerle tekrar canlandırılması hedeflenmektedir. Bu bakımdan üç kıtada faaliyet gösterecek proje kapsamında demir, deniz ve kara yolları iyileştirilmeleri yapılırken, bazı bölgelerde de ekonomik entegrasyon girişimleri yürütülmektedir. Böylece başta Çin olmak üzere, bir kuşak bir yol (BKBY) projesinde yer alan ülkelerin ekonomik büyümelerinin artması beklenmektedir. Bu çerçevede çalışmada, projede yer alan ülkelerde yürütülen faaliyetler, dış ticaret değerleri ve taşımacılıkla ilgili verileri incelenmiştir. İncelenen verilere göre projenin yürürlüğe girdiği 2013 yılından sonra dış ticaret ve taşımacılık verilerinde artış olduğu gözlenmiştir. Bu artış özellikle fiziki projelerin yürütüldüğü ülkelerde daha fazladır. Ülkelerarasındaki ilişkilerin proje kapsamında yürütülen altyapı çalışmalarının tamamlanmasına bağlı olarak, ticaretin ve güvenliğin artırılması ile küresel Covid-19 salgının ortadan kalkmasıyla daha fazla güçleneceği düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Clinical and Experimental Health Sciences |
Dergi ISSN | 2459-1459 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2021 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 59 / 64 |
Doi Numarası | 10.33808/clinexphealthsci.797718 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.33808/clinexphealthsci.797718 |