Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu araştırmada, çocuk eğitiminde ailenin rolünün önemine vurgu yapılmış; çocuğun karakterinin aile ortamında şekillendiği düşüncesinden yola çıkılarak, bu sürecin nasıl işlediğine odaklanılmıştır. Araştırmanın amacı, Ardahan’ın Posof ilçesindeki ailelerin çocuklarına verdiği karakter eğitimini incelemektir. Karakter, çevresel faktörlerle şekillenen erdemli davranışlardan oluşur. Karakter eğitimi, etik değerleri özendirerek bireylerin sosyal uyumunu sağlamayı hedefler. Karakter eğitimi, değerler eğitimi ile benzerlikleri olduğundan, toplumsal huzurun korunmasında önemli bir araç olduğu belirtilmektedir. Araştırmada, Posof kültüründe aile bireylerinin karakter eğitimindeki görevleri ve halk kültürünün bu süreçteki etkisi incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemiyle, Posof’ta yetişmiş bireylerin görüş ve deneyimlerinden yararlanılmıştır. Ölçüt örnekleme ile seçilen katılımcılar, karakter eğitiminde aile ve folklorun etkisini anlamaya yönelik görüşlerini paylaşmıştır. Posof kültüründeki aile üyelerinin çocukların karakter eğitimindeki rolleri incelenmiştir. Katılımcıların “karakterli” ve “karaktersiz” kavramlarına dair algıları temel alınarak, aile içinde her bireyin çocuğun karakter gelişimine nasıl katkıda bulunduğu analiz edilmiştir. Anne, çocuğun özgüven ve ahlaki değerlerinin oluşumunda ön planda, baba ise disiplin ve kültürel değerlerin aktarımında kritik bir figürdür. Dede, kültürel değerlerin korunmasında, çocukların bakımında ve sorumluluk bilinci geliştirmede etkili olurken, nine doğruluk ve ahlaki değerleri masallar ve geleneklerle öğretir. Ağabey ve ablalar ise küçük kardeşlerine rehberlik eder ve koruma sağlar. Akrabalar, çocukların toplumsal normları … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Etnopedagoji Dergisi |
Dergi ISSN | 2792-0798 |
Dergi Tarandığı Indeksler | İndex Capernicus, index of academics document, Google Akademik |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2024 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 41 / 65 |
Doi Numarası | 10.5281/zenodo.14212905 |
Makale Linki | https://ethnopedagogy.com/index.php/pub/article/view/41/29 |