Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarıları ile dil bilgisine yönelik motivasyonları arasındaki ilişkiyle birlikte öğrencilerin demografik değişkenlerinin dil bilgisi motivasyonları ve Türkçe dersi başarıları üzerindeki etkisini ortaya koymak ve bunun için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Tarama modelleri içerisinde yer alan ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kars ilinin çeşitli devlet okullarında öğrenim görmekte olan 500 ortaokul 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada basit-seçkisiz örneklem yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin dil bilgisine yönelik motivasyonları ile Türkçe dersi akademik başarı puanları arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde yüzde bir oranında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet değişkeni ile Türkçe dersi akademik başarı puanı ve yüksek motivasyon düzeyi arasındaki anlamlı farkın kız öğrencilerin lehine olduğu; cinsiyet ile düşük motivasyon düzeyi arasındaki anlamlı farkın ise erkek öğrencilerin lehine olduğu tespit edilmiştir. Anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenlerine baktığımızda hem anne hem de baba eğitim durumları ile öğrencilerin Türkçe dersi akademik başarı puanları ve düşük motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olduğu saptanırken yüksek motivasyon düzeyi ile anne ve baba eğitim durumları arasında ise anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-370X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 757 / 775 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/88491 |