img
img
TÜRKİYE’DE İMALAT SANAYİ ÜRETİM ENDEKSİ VE SATINALMA YÖNETİCİLERİ ENDEKSİ İLİŞKİSİ   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi İsmail Cem ÖZKURT Dr. Öğr. Üyesi İsmail Cem ÖZKURT
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Sanayi sektörü ülkelerin ekonomik büyümelerinde önemli rol oynayan sektörlerden biridir. Ekonomi bilimi ise belirsizliklerle doludur. Böyle bir ortamda doğru karar vermek isteyen yönetici ve politikacı- lara Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI) gibi göstergeler rehberlik etmektedir. Çalışmanın amacı, Türkiye’de İmalat Sanayi Üretim Endeksi ile İmalat PMI arasındaki eşbütünleşme ve nedensellik iliş- kilerini tespit edebilmektir. Bu amaçla 2015:05-2023:11 dönemini kapsayan aylık veriler kullanılarak ARDL Eşbütünleşme ve Toda-Yamamoto Nedensellik Analizi yapılmıştır. Analizden elde edilen so- nuçlara göre, Türkiye’de İmalat PMI’ ında meydana gelen değişiklikler İmalat Sanayi Üretim En- deksi’ni hem k ısa ve hem de uzun dönemde etkilemektedir. Nedensellik Analizi sonuçlarına göre de İmalat PMI’dan İmalat Sanayi Üretim Endeksi’ne doğru tek yönlü bir nedensellik ilişkisi bulunmakta- dır. Elde edilen sonuçlara göre, İmalat PMI Türkiye’de sanayi sektörü için öncü bir gösterge olarak kullanılabilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi
Dergi ISSN 2667-6907
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2024
Sayı 670
Sayfalar 171 / 189
Makale Linki https://www.ekonomikyorumlar.com.tr/bu-ayki-sayi
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş