Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı teknoloji destekli drama yöntemi uygulamalarının öğrencilerin merkezi sinir sistemi konusuna ilişkin akademik başarılarına ve biyolojiye yönelik tutumuna etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir devlet üniversitesinde öğrenim gören biyoloji dersi alan uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 2 sınıfta öğrenim gören toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ele alınan konular, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemiyle deney grubunda ise teknoloji destekli drama yöntemi ile işlenmiştir Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek amacıyla, Akman (2023) tarafından geliştirilen “Akademik Başarı Testi” ve Geban, Ertepınar, Yılmaz, Altın ve Şahbaz (1994)’ de öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarını tespit etmek amacıyla geliştirilen, Pekel (2005) tarafından biyoloji tutum ölçeği olarak modifiye edilen Biyoloji Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda teknoloji destekli drama yöntemi ile gerçekleştirilen dersin, genel olarak öğrencilerin akademik başarılarını ve tutumlarını olumlu yönde artırdığı tespit edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kuramsal Eğitimbilim |
Dergi ISSN | 1308-1659 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 10-2024 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 814 / 830 |
Doi Numarası | 10.30831/akukeg.1441960 |
Makale Linki | https://doi.org/10.30831/akukeg.1441960 |