img
img
The Effect of Using Technology-Assisted Drama Method in Teaching the Central Nervous System Subject on Academic Achievement and Attitude   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Meryem KONU KADİRHANOĞULLARI Dr. Öğr. Üyesi Meryem KONU KADİRHANOĞULLARI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Seda Vural Aydın
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı teknoloji destekli drama yöntemi uygulamalarının öğrencilerin merkezi sinir sistemi konusuna ilişkin akademik başarılarına ve biyolojiye yönelik tutumuna etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir devlet üniversitesinde öğrenim gören biyoloji dersi alan uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 2 sınıfta öğrenim gören toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ele alınan konular, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemiyle deney grubunda ise teknoloji destekli drama yöntemi ile işlenmiştir Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek amacıyla, Akman (2023) tarafından geliştirilen “Akademik Başarı Testi” ve Geban, Ertepınar, Yılmaz, Altın ve Şahbaz (1994)’ de öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarını tespit etmek amacıyla geliştirilen, Pekel (2005) tarafından biyoloji tutum ölçeği olarak modifiye edilen Biyoloji Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda teknoloji destekli drama yöntemi ile gerçekleştirilen dersin, genel olarak öğrencilerin akademik başarılarını ve tutumlarını olumlu yönde artırdığı tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuramsal Eğitimbilim
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2024
Cilt No 17
Sayı 4
Sayfalar 814 / 830
Doi Numarası 10.30831/akukeg.1441960
Makale Linki https://doi.org/10.30831/akukeg.1441960