img
img
Biyoloji Eğitiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Meryem KONU KADİRHANOĞULLARI Dr. Öğr. Üyesi Meryem KONU KADİRHANOĞULLARI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada biyoloji eğitiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin akademik başarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın problemi “Biyoloji eğitiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemi kullanımının akademik başarı üzerindeki genel etkisi nedir?” şeklinde belirlenmiştir. Araştırmalar içerisinden meta analize dahil edilecek çalışmalara yönelik bazı ölçütler belirlenmiş ve bu ölçütlere uyan toplam 8 çalışma araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin analiz aşamasında Hedges' g katsayısı kullanılmıştır. Mevcut araştırmada etki büyüklüğü ve varyansların hesaplanması için Comprehensive Meta Analysis (CMA) programından faydalanılmıştır. Çalışmanın heterojen özellik taşıması sebebiyle araştırmada rastgele etkiler modeline göre yorum yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre rastgele etkiler modeli için hesaplanan 1,462 etki büyüklüğünün Cohen (1988)’in yapmış olduğu sınıflamaya göre biyoloji eğitimindee bilgisayar destekli öğretim yönteminin akademik başarı üzerinde geniş düzeyde etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya dahil edilen çalışmaların etki büyüklüğü değerlerinin tamamının pozitif yönde olduğu tespit edilmiştir. Meta analize dahil edilen 8 çalışma deney grubunda işlenen bilgisayar destekli öğretim yöntemi lehine sonuçlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2147-5717
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 13
Sayı 35
Sayfalar 131 / 145
Doi Numarası 10.54600/igdirsosbilder.1310351
Makale Linki https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1310351