img
img
ULUSLARARASI GÖÇÜN EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİNE YANSIMALARI     
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Murat TAŞDAN Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Göç, ekonomik, sosyal, siyasal, kültürel, teknolojik, çevresel veya bireysel faktörlere bağlı olarak insanların yer ve mekân değiştirmesi biçiminde tanımlanabilir. Göç, daha çok coğrafi değişiklik üzerinde nitelendirilse de siyaset, ekonomi ve kültür gibi kapsamlı beşerî alanlarla da ilişkili sosyal bir olgudur. Kitlesel göç akışlarının eğitim sistemleri üzerindeki etkisine yönelik az sayıda çalışma yapılmış olmasına rağmen, bu karmaşık gerçeklik araştırma alanına yeterince yansımamıştır. Bu çalışmada eğitim ve eğitim yönetimi alanında yeterince incelenmemiş olan uluslararası göç konusu alanyazına dayalı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada, uluslararası göç kavramının tanımı, uluslararası göçün niteliği ve ortaya çıkışı ile uluslarası göçün eğitim ve okul yönetimine olası etkileri ele alınmıştır. Okul yöneticilerinin, göçmenler ile mülteciler için eşitlikçi ve adil bir eğitimin sağlanmasında önemli rolü bulunmaktadır. Okul yöneticileri, göçmen çocukların eğitiminde, öğrenciler ve diğer okul çalışanları için okul örgütünün lideridirler. Ayrıca, okul yöneticileri pedagojik alanın yönlendirilmesine ve geliştirilmesine katkıda bulunurlar. Mevcut eğitim liderliği modelleri göçmenlerin ve mültecilerin benzersiz ihtiyaçlarını ve deneyimlerini ele almak için yetersiz kalmaktadır. Göç sonrası aşamada, okul yöneticilerinin okulun işleyişini organize etmede önemli bir rolü bulunmaktadır. Ülkeler, eğitim sistemlerinde ve yönetimlerinde eğitim programlarının tasarlanması, sınıf içinde yeni yaklaşımların desteklenmesi, içeriğin sunumu ve öğretim yöntemlerinin belirlenmesi aşamalarında, göçmenlere duyarlı bir çerçeve oluşturulmalıdırlar. Göç alan ülkeler ve uluslararası kuruluşlar, göçmenlerin yerel, ulusal ya da uluslararası ihtiyaçlarını karşılamak için kaynaklar ayırmalı, tüm paydaşlar arasında etkili koordinasyonu sağlamalı ve eğitim politikalarını yeniden yapılandırılmalıdırlar.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Trakya Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2630-6301
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 14
Sayı 1
Sayfalar 396 / 407
Doi Numarası 10.24315/tred.1377026
Makale Linki https://doi.org/10.24315/tred.1377026
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1
ULUSLARARASI GÖÇÜN EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİNE YANSIMALARI

Paylaş