img
img
EĞİTİM YÖNETİMİNDE BLOKZİNCİR KULLANIMI: UYGULAMA ALANLARI, FIRSATLAR VE ZORLUKLAR    
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Murat TAŞDAN Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Blokzincir teknolojisi, sadece teknolojik bir gelişme olmayıp, bilimsel ve yönetimsel alanda bilinen pek çok ezberi değiştirecek sosyal bilimlerin birçok alanında olduğu gibi eğitim yönetimini de etkileyecek yeni bir olgudur. Blokzincir teknolojisi, yapılan her işlem bilgisinin ağdaki katılımcılar tarafından kaydedildiği verilerin şeffaf, değişmez ve güvenilir bir şekilde depolanmasına ve aktarılmasına olanak tanıyan merkezi olmayan dağıtılmış bir dijital defter teknolojisidir. Bu çalışmada, blokzincir teknolojisinin ne olduğu, niçin gerekli olduğu, eğitimde ve eğitim yönetimi alanında nasıl ve hangi alanlarda kullanılabileceği, blokzincir teknolojisinin eğitim yönetiminde kullanmanın olası etkileri, faydaları, sınırlılıkları ve riskleri ele alınmıştır. Çalışma alanyazın taramasına dayalı derleme niteliğinde gerçekleştirilmiştir. Eğitim yönetiminde, blokzincir teknolojisinin benimsenmesi güvenli ve şeffaf veri yönetimi oluşturulması, ders dışı etkinliklere katılımın değerlendirilmesi, okullarda mezunlar ağının güçlendirilmesi, kütüphane ve bilgi hizmetlerinin etkili yönetilmesi, öğrencilere ve personele erişim fırsatları sağlanması konularında yönetimlere fırsatlar sunulabilir. Blokzincir teknolojisinin eğitim kurumlarındaki yöneticiler ve diğer çalışanlar tarafından yeterince benimsenmemesi, kurum için fazladan bütçe ile yeni teknolojik alt yapı gerektirmesi, büyük miktarda verinin ölçeklenmesinin zorluğu, büyük veriyi yönetmenin karmaşıklığı bu teknolojinin eğitim yönetiminde uygulanmasındaki zorluklardandır. Blokzincir'in eğitim yönetiminde faydalarını tam olarak gerçekleştirmek için, alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerinin mevcut gelişim düzeyini analiz etmek ve ilgili riskleri …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1304-0278
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2024
Cilt No 23
Sayı 90
Sayfalar 821 / 833
Doi Numarası 10.17755/esosder.1353879
Makale Linki https://doi.org/10.17755/esosder.1353879