img
img
Proposing a conceptual model for the adoption of artificial intelligence by teachers in STEM education      
Yazarlar (2)
Hüseyin Ateş
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Cengiz GÜNDÜZALP Dr. Öğr. Üyesi Cengiz GÜNDÜZALP
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
This study explores the adoption of Artificial Intelligence (AI) in STEM education by proposing a new conceptual model that integrates UTAUT 2 and GETAMEL frameworks. Data collected from 582 science teachers in Turkey were analyzed using Structural Equation Modeling. The results demonstrated that the proposed model outperformed the original GETAMEL...
Anahtar Kelimeler
Artificial intelligence | STEM education | UTAUT 2 | GETAMEL | teacher adoption
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Interactive Learning Environments
Dergi ISSN 1049-4820 Wos Dergi Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 02-2025
Cilt No 33
Sayı 6
Sayfalar 1 / 27
Doi Numarası 10.1080/10494820.2025.2457350
Makale Linki https://doi.org/10.1080/10494820.2025.2457350