| Yazarlar (2) |
|
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Cengiz GÜNDÜZALP
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| This study explores the adoption of Artificial Intelligence (AI) in STEM education by proposing a new conceptual model that integrates UTAUT 2 and GETAMEL frameworks. Data collected from 582 science teachers in Turkey were analyzed using Structural Equation Modeling. The results demonstrated that the proposed model outperformed the original GETAMEL... |
| Anahtar Kelimeler |
| Artificial intelligence | STEM education | UTAUT 2 | GETAMEL | teacher adoption |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Interactive Learning Environments |
| Dergi ISSN | 1049-4820 Wos Dergi Scopus Dergi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
| Dergi Grubu | Q4 |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 02-2025 |
| Cilt No | 33 |
| Sayı | 6 |
| Sayfalar | 1 / 27 |
| Doi Numarası | 10.1080/10494820.2025.2457350 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.1080/10494820.2025.2457350 |