Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı eğitsel bir sosyal paylaşım platformu olan Edmodo’nun MatematikÖğretim Programı dersi kapsamında kullanımı ile ilgili öğretmen adaylarının görüşleriniortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda bir devlet üniversitesinde 2017-2018 EğitimÖğretim yılı bahar döneminde 42 öğretmen adayı (K= 22, E=20) ders kapsamında Edmodoplatformunu dönem boyunca kullanmış ve dönem sonunda bu platform ile ilgili görüşlerisorulmuştur. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.Betimsel analiz ile belirlenen bulgulara göre öğretmen adaylarına göre bu ortam erişimkolaylığı sağlayan, derse katılımı ve ilgiyi arttıran, iletişim kolaylığı ve zaman tasarrufusağlayan, dersi eğlenceli hale getiren, geri dönüt alarak bilgilerini kontrol edebilme imkânısağlayan ve eğitimde teknoloji deneyimi yaşatan olumlu bir atmosfere sahiptir. Dolayısıylaöğretmen adayları Edmodo’nun kullanımının diğer dersler için de yaygınlaştırılması gerektiğigörüşündedir. Özellikle Edmodo’nun mobil uygulamasını kullanmayı tercih eden öğretmenadayları, uygulama dilinin İngilizce olması ve bildirim gelmemesi nedeniyle ödevleri geç farketmelerini sorun olarak bildirmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2687-3281 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2020 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 29 |
Sayfalar | 109 / 129 |
Doi Numarası | 10.35675/befdergi.478788 |
Makale Linki | https://doi.org/10.35675/befdergi.478788 |