img
img
The Effect of Common Knowledge Construction Model Based Instruction on Pre-Service Science Teachers' Lesson Planning    
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Selcan SUNGUR ALHAN Dr. Öğr. Üyesi Selcan SUNGUR ALHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM) ile ilgili verilen öğretim sonrası fen bilimleri öğretmen adaylarının ders planlama süreçlerinde meydana gelen değişimi incelemektir. Bu araştırma Özel Öğretim Yöntemleri-II dersi kapsamında bir dönem boyunca süren uygulamalarla yürütülmüştür.Araştırma, öğretmen adaylarının OBYM’ye yönelik öğretim aldıkları teorik, bu modele ilişkin uygulamaların gerçekleştirildiği uygulama aşaması ve teorik ile uygulama aşaması arasında geçişin sağlandığı geçiş aşaması olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır. Araştırmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılı, Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 4. sınıfta öğrenim gören 29 öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırmada zayıf deneysel araştırma tasarımlarından tek gruplu son test tasarımı kullanılmıştır. Fen bilimleri öğretmen adaylarının ders planlama süreçlerine yönelik veri toplamak amacıyla ders planı değerlendirme formu geliştirilmiş olup, elde edilen veriler betimsel olarak incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, ders planlama sürecine ilişkin öğretmen adaylarının verilen öğretimle OBYM’ye göre gelişim gösterdikleri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusundaöğretmen eğitimi programlarında yürütülen derslerde OBYM’ye dayalı uygulamalara yer verilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Lesson Plan | Pre-service Science Teacher | Common Knowledge Construction Model
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
Dergi ISSN 1302-9967
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2022
Cilt No 51
Sayı 1
Sayfalar 1 / 41
Doi Numarası 10.14812/cufej.886372