Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Fırat Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl becerileri konusunda 2000 ve 2020 (Ocak ayı) yılları arasında yapılan araştırmaların farklı değişkenler açısından eğilimlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Tez, bildiri veya makalelerin 21. yüzyıl becerileri, 21. yy becerileri veya 21st century skills kelimelerini içermesi, öğrenme-öğretme ortamlarında öğretmen veya öğrencileri kapsaması ya da ders müfredatları üzerine gerçekleştirilen çalışmalar olması, yayınların erişilebilir olması ve 2000-2020 (Ocak ayı) yılları arasında yayınlanması araştırmanın ölçütü olarak belirlenmiş ve bu kapsamda 115 çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırmaların çoğunluğuna erişim sağlanmış, ulaşılamayanlar araştırmaya dâhil edilmemiştir. Araştırma sonucunda, incelenen araştırmaların çoğunlukla 2019 yılında yayınlandığı, araştırmaların çoğunlukla nicel yöntem ve tarama modeli kullanılarak yürütüldüğü belirlenmiştir. Bunun yanı sıra araştırmaların çoğunlukla makale olarak gerçekleştirildiği, araştırma konusunu öğrenen ve öğretenlerin 21. yüzyıl becerilerinin oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmaların örneklem grubunu ve örneklem sayısını çoğunlukla öğretmen adaylarının oluşturduğu söylenebilir. Gelecekte konu ile ilgili yapılacak araştırmaların ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri üzerinde yoğunlaşması gerektiği ve öğrenme/öğretme süreçlerinde kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin gelişimine etkisinin araştırılması yeni bir araştırma konusu olarak önerilebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 1694-7215 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2021 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 878 / 900 |
Doi Numarası | 10.33206/mjss.774848 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1219616 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 9 |
Google Scholar | 30 |