img
img
Ortaokul Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Modeline Göre Bit Entegrasyon Yeterliklerinin İncelenmesi: Kars İli Örneği    
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Fatih KALEMKUŞ Dr. Öğr. Üyesi Fatih KALEMKUŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Müzeyyen Bulut Özek
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırma ortaokul öğretmenlerinin BİT entegrasyon yeterliklerini TPİB modeline göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018/2019 öğretim yılında Kars ili merkez ilçe ortaokullarında görev yapan 203 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma nicel bir araştırma olup tarama modeli kullanılmıştır. Veriler teknolojik pedagojik içerik bilgisi (TPİB) ölçeği ile elde edilerek SPSS 20 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi, ANOVA testi ve scheffe testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları TPİB ölçeği ve alt boyutları (TB, TİB, TPB ve TPİB) bakımından öğretmenlerin cinsiyetleri, branşları, eğitim durumları ve kıdem yılları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. TİB açısından görev yaptıkları okulda ihtiyaç duyduğu teknolojiye erişim sağlayabilen öğretmenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu, TPİB açısından teknoloji ile ilgili hizmet içi eğitim alan öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık olduğu, TB ve TİB açısından BİT ortam ve araçlarını derslerinde kullanabilen öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık olduğu, TB, TİB, TPB, TPİB açısından BİT kullanma bilgi ve becerisi ileri düzey olan öğretmenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu ve TB, TİB, TPB, TPİB açısından dersleri ile ilgili güncel teknolojileri takip eden öğretmenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2146-5983
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2022
Sayı 61
Sayfalar 52 / 74
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/68192/668259
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 7

Paylaş