img
img
ÂŞIK ŞENLİK’İN ŞİİRLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ   
Yazarlar (2)
Sibel Yıldız
Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Âşıklar toplumun aynasıdır ve toplumun değerlerini gelecek kuşaklara aktarmada, yaymada önemli görevler üstlenmişlerdir. 19.yüzyılın sonlarında yaşayan Âşık Şenlik, yaşadığı dönemde ve kendinden sonraki dönemde birçok âşığı etkilemiştir. Bu çalışmanın amacı, Âşık Şenlik’in şiirlerinin değerler eğitimi açısından incelemek ve değerlendirmektir. Ali Berat Alptekin ve M. Nizameddin Coşkun’un hazırlamış olduğu “Çıldırlı Âşık Şenlik Divanı “Hayatı-Şiirleri-Atışmaları ve Hikâyeleri” (2006) isimli eser titizlikle taranmış ve 180 şiir 2019 Türkçe Dersi (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar) Öğretim Programı’nda yer alan 10 kök değer ve diğer değerler çerçevesinde irdelenmiştir. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Her değerin frekans, yüzdesi hesaplanmış ve tablolarla gösterilmiştir. Âşık Şenlik’in şiirlerinde en fazla yer verdiği değerin din olduğu, en az yer verdiği değerin de dayanışma olduğu tespit edilmiştir. Sorumluluk, bilimsellik, duyarlılık, hoşgörü değerlerine ait herhangi bir bulguya rastlanılmamıştır. Çıldırlı Âşık Şenlik’in şiirlerinin değerler bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu ve bu eserin Türkçe ders kitaplarında kaynak metin olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
Dergi ISSN 2147-0146
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2025
Cilt No 14
Sayı 1
Sayfalar 71 / 89
Doi Numarası 10.7884/teke.1405350
Makale Linki Yıldız, S., & Urun Karahan, B. (2025). ÂŞIK ŞENLİK’İN ŞİİRLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 14(1), 71-89. https://doi.org/10.7884/teke.1405350
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
ÂŞIK ŞENLİK’İN ŞİİRLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Paylaş