img
img
Perceptions of Teachers’ Competency and Burnout in Turkey: A research on Teachers of Multi-grade Classrooms    
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Sait Burak YILMAZ Arş. Gör. Sait Burak YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özden Demir
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın amacı, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yeterlik algıları ile tükenmişlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklem grubunu Kars il merkezi ile merkeze bağlı yedi ilçede görev yapan 201 birleştirilmiş sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu", "Öğretmen Yeterlik Algısı Anketi" ile "Maslach Tükenmişlik Envanteri-Eğitimci Formu" kullanılmıştır. Öğretmen Yeterlik Algısı Anketi'nden ve Maslach Tükenmişlik Envanteri-Eğitimci Formu' ndan elde edilen veriler için aritmetik ortalama ve standart sapma analizlerine yer verilmiştir. Öğretmenlerin yeterlik algıları ve tükenmişlik algıları arasında istatistiksel bir ilişki olup olmadığını incelemek amacıyla Pearson Moment Korelasyon analizi yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda; birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin öğretmen yeterliklerinin tüm boyutlarında kendilerini yeterli algıladıkları; tükenmişlik algıları bakımından duygusal tükenme alt boyutunda yüksek düzeyde; duyarsızlaşma boyutunda orta düzeyde; kişisel başarı boyutunda ise düşük düzeyde oldukları görülmektedir Ayrıca birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik algısı alt boyutlarından duygusal tükenme ve duyarsızlaşma ile mesleki yeterliğin bazı boyutları arasında negatif yönlü, kişisel başarı alt boyutu ile mesleki yeterliğin bazı boyutları arasında ise pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
multi-grade classrooms | teachers' competencies | teachers' perception of burnout
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Pamukkale University Journal of Education
Dergi ISSN 1301-0085
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 05-2023
Sayı 58
Sayfalar 262 / 296
Doi Numarası 10.9779/pauefd.1087360
Makale Linki http://dx.doi.org/10.9779/pauefd.1087360
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Perceptions of Teachers’ Competency and Burnout in Turkey: A research on Teachers of Multi-grade Classrooms

Paylaş