| Yazarlar (1) |
|
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışma, İngilizce öğretme ve öğrenmeye yönelik motivasyon kaybını daha iyi anlamayı, küresel anlamda bu motivasyon kaybını göstermek için Mart 2017 ile Aralık 2022 arasında yürütülen araştırma çalışmalarını analiz etmeyi ve sentezlemeyi amaçlamaktadır. Nitel yaklaşımın kullanıldığı ve sistematik, bütünleştirici bir literatür taramasına dayanan bu çalışmanın tasarımı, betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, araştırılan konuyla ilgili daha geniş kapsamlı veya genel olarak uygulanabilir veriler oluşturmak için metodik olarak yürütülmüştür. Bu nedenle analiz için 57 araştırma makalesi seçilmiştir. Bu araştırmada verilerin toplanmasında doküman analizinden yararlanılmıştır. Bu çalışma, bu çalışmalara katılanların çoğunun İngilizce öğretme-öğrenme süreçlerinde motivasyon kaybıyla karşılaştığını bulmuştur. Motivasyonları materyallerden, araçlardan, konulardan, kurallardan ve topluluktan etkilenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler arasında motivasyon kaybının engellenmesine yönelik pedagojik uygulamalar konusunda öneriler sunmaktadır. Bu sonuçlar, araştırmacıların mevcut literatürü tanıtmalarına ve mevcut araştırmaların açıklamakta yetersiz kaldığı alanlara odaklanmalarına yardımcı olabilmektedir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | 2148-7758 |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 06-2025 |
| Cilt No | 27 |
| Sayı | 2 |
| Sayfalar | 343 / 354 |
| Doi Numarası | 10.17556/erziefd.1510185 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.17556/erziefd.1510185 |