img
img
Determining Factors of Islamic Mobile Banking (Mobile Participation Banking) Usage in Türkiye Analysis of Tam and Religiosity-Intention Model   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Yunus KUTVAL Dr. Öğr. Üyesi Yunus KUTVAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma, Teknoloji Kabul Modeli (TAM) ve Dindarlık-Niyet Modeli (RIM) entegrasyonu aracılığıyla İslami (katılım) banka müşterilerinin mobil bankacılık benimsemesini etkileyen faktörleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, Türkiye'deki İslami banka müşterileri örneklem olarak seçilmiş ve 358 kişiyle anket yapılmıştır. Değişkenler arasındaki algılanan fayda (PU), algılanan kullanım kolaylığı (PEU), kullanıcı memnuniyeti, dindarlık ve kullanım niyeti arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modeli (PLS-SEM) kullanılmıştır. Bulgular, İslami mobil bankacılık benimsemesinin TAM ve RIM entegrasyonu ile etkili bir şekilde açıklandığını doğrulamaktadır. Bu bağlamda, PU ve PEU mobil bankacılık benimsemesinde kritik bir rol oynamaktadır. Ayrıca, dindarlığın kullanıcı memnuniyeti ve kullanım niyeti üzerinde olumlu bir etkisi olduğu bulunmuştur. İslami bankalar, kullanıcı dostu mobil uygulamalar geliştirerek ve dini hassasiyetlere vurgu yaparak müşteri memnuniyetini artırma potansiyeline sahiptir. Kullanıcıların mobil bankacılık hakkındaki bilgi ve farkındalıklarının artırılması da oldukça önemlidir.
Anahtar Kelimeler
Katılım Bankacılığı | İslami Bankacılık | İslami Finans | İslam Ekonomisi | TAM | Din Ekonomisi | Mobil Adaptasyon | Dindarlık-Niyet Modeli
Makale Türü Açık Erişim Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Fiscaoeconomia
Dergi ISSN 2564-7504
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2025
Cilt No 9
Sayı 3
Sayfalar 1469 / 1486
Doi Numarası 10.25295/fsecon.1642321