img
img
Financial Literacy and Digitalization: A Study on Individual Customers of Participation Banks   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Yunus KUTVAL Dr. Öğr. Üyesi Yunus KUTVAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren katılım bankalarının (İslamî Bankacılık) bireysel müşterilerinin finansal okuryazarlık ve dijitalleşme tutumlarını incelemektir. Bu kapsamda, 404 katılımcıya anket uygulanmıştır. Veriler, Smart PLS 4.1.1.2 yazılımıyla Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar, Finansal Bilgi (FB) değişkeninin Finansal Davranış (FD) ve Finansal Tutum (FT) üzerindeki etkisinin en güçlü ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Dijital Finansal Tutum (DFT) değişkeninin Dijital Finansal Davranış (DFD) ve Finansal Davranış (FD) üzerindeki etkileri dikkat çekicidir. Tüm değişkenler anlamlı etkiler göstermiş, çalışmanın açıklayıcı gücünü artırmıştır. Bulgular, katılım bankalarının müşteri tutumlarını anlamaları ve yenilikçi ürünler sunmaları için önemli veriler sunmaktadır. Türkiye’de bu alanda sınırlı çalışma olduğundan, araştırma literatüre değerli bir katkı sağlamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Finansal okuryazarlık | Dijitalleşme | Katılım Bankacılığı | Din Ekonomisi
Makale Türü Açık Erişim Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of emerging economies and policy (Online)
Dergi ISSN 2651-5318
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2025
Cilt No 10
Sayı 1
Sayfalar 608 / 620
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/joeep/issue/91797/1701333
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş