| Yazarlar (1) |
Dr. Öğr. Üyesi Yunus KUTVAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren katılım bankalarının (İslamî Bankacılık) bireysel müşterilerinin finansal okuryazarlık ve dijitalleşme tutumlarını incelemektir. Bu kapsamda, 404 katılımcıya anket uygulanmıştır. Veriler, Smart PLS 4.1.1.2 yazılımıyla Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar, Finansal Bilgi (FB) değişkeninin Finansal Davranış (FD) ve Finansal Tutum (FT) üzerindeki etkisinin en güçlü ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Dijital Finansal Tutum (DFT) değişkeninin Dijital Finansal Davranış (DFD) ve Finansal Davranış (FD) üzerindeki etkileri dikkat çekicidir. Tüm değişkenler anlamlı etkiler göstermiş, çalışmanın açıklayıcı gücünü artırmıştır. Bulgular, katılım bankalarının müşteri tutumlarını anlamaları ve yenilikçi ürünler sunmaları için önemli veriler sunmaktadır. Türkiye’de bu alanda sınırlı çalışma olduğundan, araştırma literatüre değerli bir katkı sağlamaktadır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Finansal okuryazarlık | Dijitalleşme | Katılım Bankacılığı | Din Ekonomisi |
| Makale Türü |
|
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Journal of emerging economies and policy (Online) |
| Dergi ISSN | 2651-5318 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 06-2025 |
| Cilt No | 10 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 608 / 620 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/joeep/issue/91797/1701333 |