Yazarlar (3) |
![]() Çukurova Üniversitesi, Türkiye |
![]() Fırat Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüzde sosyal medya araçları, öğrenme süreçlerinde giderek daha fazla rol almaktadır. Özellikle görsel ve etkileşimli bir araç olan Instagram, öğrenmeyi destekleyen araçlardan biri olarak öne çıkmaktadır. Thus, assessing the state of instagram studies in educational research today helps to imagine the future. Bu nedenle bu araştırmada, eğitimde Instagram kullanımı üzerine yayınlanan çalışmalar bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada, Web of Science (WoS) veri tabanında 2015-2024 yılları arasında yayınlanan 836 akademik çalışma analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, bu alanda yapılan araştırmaların özellikle 2020 yılından itibaren hızla arttığını göstermektedir. Araştırmaların, Instagram’ın tıp eğitimi ve dil öğrenimi gibi eğitimlerde kullanımının yanı sıra yükseköğretimde de kullanımına yöneldiği belirlenmiştir. Ayrıca eğitimde Instagram kullanımına yönelik yayınlanan makalelerde ABD, açık ara farkla en fazla yayına sahip ülke olarak dikkat çekerken bu ülkeyi İspanya ve İngiltere takip etmiştir. Bu bulguların yanı sıra yayınlanan makalelerin sıklığı bakımından “Cureus Journal of Medical Science” dergi olarak öne çıkarken kurum bakımında “University of Barcelona” öne çıkmaktadır. Diğer taraftan eğitimde Instagram kullanımına yönelik makale yayınlayan yazarlardan en çok yayın yapan yazar olarak “Li JW” öne çıkmasına rağmen en çok atıf alan ve geniş işbirliği ile merkezi konumda yer alan yazar olarak “Elizabeth R. Lyden” öne çıkmaktadır. Araştırma bulguları literatür bağlamında değerlendirilerek bazı önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | European Journal of Technique |
Dergi ISSN | 2536-5134 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2025 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 116 / 126 |
Doi Numarası | 10.36222/ejt.1693364 |
Makale Linki | https://doi.org/10.36222/ejt.1693364 |