Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, nitel bir araştırma desenini kullanarak, yapay zekânın (YZ) çeviri eğitimi alan öğrenciler üzerindeki etk- isini incelemiştir. Araştırmanın verileri, Mütercim Tercümanlık Bölümü’nde okuyan 40 Türk üniversite öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin çeviri faaliyetlerinde YZ kullanımına ilişkin görüş ve düşünceleri ile ilgili verileri elde etmek için derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, YZ teknolojisinin çevirmen eğitimi sürecinde öğrencilere olumlu katkılar sağladığını göstermiştir. Ancak çalışmanın bulguları, YZ teknolojisinin öğrenciler üzerinde olumsuz bir etkisinin olduğunu da ortaya koymuştur. YZ’nin bu olumsuz etkisi göz önüne alındığında ise; bu çalışma, bireyselleştirilmiş bir öğrenme ortamı sağladığı için YZ’nin bir öğrenme aracı olarak önemini ve bu nedenle çeviri eğitimine entegrasyonunu, YZ’nin sık kullanımı nedeniyle zaman içinde YZ bağım- lılığının ortaya çıkmasını ve yine sık kullanıma bağlı olarak YZ’nin öğrenmede geriye ket vurma etkisini vurgulamıştır. Bu yönüyle bu çalışma, YZ teknolojisinin daha iyi anlaşılmasına ve çeviri derslerinde öğrenciler üzerindeki etkisine ışık tutmaya çalışmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | İstanbul Üniversitesi Çeviribilim Dergisi–Istanbul University Journal of Translation Studies |
Dergi ISSN | 2717-6959 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2025 |
Sayı | 22 |
Sayfalar | 234 / 247 |
Doi Numarası | 10.26650/iujts.2025.1611407 |
Makale Linki | https://iupress.istanbul.edu.tr/tr/journal/jts/issue/current |