Yazarlar (5) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Psikolojik dayanıklılık, bireylerin karşılaştıkları stresli olaylar, travmalar veya zorluklar karşısında ruhsal olarak sağlıklı kalabilme, başa çıkabilme ve bu deneyimlerden güçlenerek çıkabilme kapasitesini ifade eder. İlgili alan yazın incelendiğinde bireylerin psikolojik dayanaklılıklarından söz edilebilmesi için bir risk durumunun olması ve bireylerin bu riskli ortamdan sağlıklı ve başarılı şekilde çıkabilmeleri gerekir. Psikolojik dayanıklılık açısından ele alındığında risk gruplarından biri de kuşkusuz ki öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerdir. Öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların psikolojik dayanıklılıklarını anlamak ve bu alanda destekleyici müdahaleler geliştirmek çok önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin psikolojik dayanıklılıklarının belirlenmesidir. Araştırmada fenomenolojik bir yaklaşım benimsenmiş, bu sayede öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin psikolojik dayanıklılığın boyutları olan problem çözme, stresle başa çıkma, atılganlık ve iletişim becerileri derinlemesine incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örneklem yöntemi ile seçilen 31 öğrenme güçlüğü olan öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin problem çözme, stresle başa çıkma ve duygusal farkındalık geliştirme, atılganlık ve iletişim konusunda önemli zorluklar yaşadıklarını ortaya koymaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1305-2020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2025 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 688 / 710 |
Doi Numarası | 10.33711/yyuefd.1666433 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/94060/1666433 |