img
img
DESTEK EĞİTİM ODALARINDA GÖREV ALAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN DESTEK EĞİTİM ODALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ   
Yazarlar (3)
Fırat Yardimciel
Türkiye
Esra Yardımcıel
Doç. Dr. Selma ERDAĞI Doç. Dr. Selma ERDAĞI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı destek eğitim odalarında görev alan Türkçe öğretmenlerinin destek eğitim odalarına ilişkin görüşlerini, destek eğitim odalarında yapmış oldukları Türkçe dersi ve ders etkinlikleri ile kullandıkları yöntem, teknik ve materyaller ile süreç içerisinde yaşamış oldukları sorunlarla ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim döneminde Kars ili merkez ilçesinde görev yapan destek eğitim odasında halihazırda eğitim veren Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma için uzman görüşleri dikkate alınarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe öğretmenleri destek eğitim odası eğitim sürecinde zümre ve idare işbirliği içerisindedir. Özellikle destek eğitim verdikleri yerin fiziki şartları ile ilgili ve ders verdikleri öğrencinin özel durumundan dolayı kazanımların kazandırılması hususlarında sorunlar yaşamaktadırlar. En çok okuma ve yazma dil becerilerine yönelik çalışmalar yapmakta ve sunuş yoluyla öğretim ve gösterip yaptırma tekniğini kullanmaktadırlar.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Trakya Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2630-6301
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2024
Cilt No 14
Sayı 3
Sayfalar 2056 / 2069
Doi Numarası 10.24315/tred.1473546
Makale Linki https://doi.org/10.24315/tred.1473546