Yazarlar |
Filiz Adana
Adnan Menderes Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Semra ERDAĞI ORAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Sevda ELİŞ YILDIZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Betül Aktaş
Sanko Üniversitesi, Türkiye |
Öğr. Gör. Nilüfer KIRANŞAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Nejla Biçer
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Hicran ALKAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Öğr. Gör. Duygu AKÇA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Bu çalışmada Kars’ta çalışan hemşirelerin atılganlık düzeyi üzerine atılganlık eğitiminin etkisini belirlemek amaçlandı. Araştırma Kars ili sağlık kuruluşlarında Haziran 2006- Nisan 2007 tarihleri arasında yapıldı. Yöntem: Ön-test son-test düzeninde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini Kars’ta çeşitli sağlık kuruluşlarında çalışan 156 hemşire; örneklemini ise ulaşılabilen ve çalışmaya katılmayı kabul eden 103 hemşire oluşturmuştur. Olgulara haftada 2 saat olmak üzere 3 hafta yapılandırılmış atılganlık eğitimi uygulandı. Katılımcılara uygulamanın başında tanıtıcı anket formu ve Rathus Atılganlık Envanteri, uygulamanın sonunda, 1. ayda ve 3. ayda Rathus Atılganlık Envanteri uygulamaları tekrarlandı. Bulgular: Hemşirelerin eğitim öncesi, eğitim sonrası, birinci izlem ve ikinci izlem Rathus Atılganlık Envanteri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptandı. Sonuç: Araştırma sonucunda uygulanan atılganlık eğitimi programının hemşirelerin atılganlık düzeylerine katkı sağladığı düşünülmektedir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |