img
Analysis of Mathematics Teacher Candidates Metacognitive Regulation Skills in the Context of Problem Posing Activity   
Yazarlar
Duygu Arabacı
Düzce Üniversitesi, Türkiye
Sevilay Alkan
Türkiye
Doç. Dr. Ebru SAKA Doç. Dr. Ebru SAKA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının problem kurma sürecinde sergiledikleri üstbiliş düzenleme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel bir veri yaklaşımı olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği programı 2. sınıfında öğrenim görmekte olan 5 ilköğretim matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Getzels ve Jackson (1962) tarafından oluşturulup 1993 yılında Leung tarafından düzenlenen ve “House Problem” olarak adlandırılan yarı-yapılandırılmış problem kurma etkinliği ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarının bu etkinliğe yönelik problem kurma çalışmaları tamamlandıktan sonra katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan üstbiliş düzenleme becerilerine (tahmin, planlama, izleme ve değerlendirme) yönelik teorik çatıya göre analiz edilmiştir. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının problem kurma durumlarında sergiledikleri üstbiliş düzenleme becerilerinde, genel olarak öğretmen adaylarının tahmin ve izleme becerilerinin, planlama ve değerlendirme becerilerine göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Alanyazında problem çözme sürecinde üstbiliş becerilerini inceleyen çok sayıda çalışma olmasına rağmen problem kurma sürecinde üstbiliş becerilerine odaklanan araştırmalar oldukça azdır. Bu nedenle problem kurma sürecinde öğrencilerin ve öğretmenlerin üstbiliş becerilerine odaklanan çalışmaların yapılmasının alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Cumhuriyet International Journal of Education
Dergi ISSN 2147-1606
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2023
Cilt No 12
Sayı 3
Sayfalar 653 / 672
Doi Numarası 10.30703/cije.1248414
Makale Linki http://dx.doi.org/10.30703/cije.1248414