Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada lisansüstü matematik okuryazarlığı eğitimi almış matematik öğretmenlerinin tasarlamış oldukları matematik okuryazarlığı sorularını; PISA matematik okuryazarlığı çerçevesinin matematiksel içerik, gerçek yaşam kategorileri ve matematiksel süreçler boyutları açısından incelemek amaçlanmıştır. Bununla birlikte matematik öğretmenlerinin tasarladıkları matematik okuryazarlığı sorularına yönelik matematiksel içerik, gerçek yaşam kategorileri ve matematiksel süreçler açısından yaptıkları sınıflandırmaların uygunluğunun araştırılması çalışmanın bir diğer amacıdır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Türkiye’de bir devlet üniversitesinde lisansüstü matematik okuryazarlığı dersine devam eden altı ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri katılımcıların tasarladığı üçer matematik okuryazarlığı sorusundan ve bu sorulara yönelik yaptıkları sınıflandırmalardan elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda katılımcıların tasarladıkları soruların büyük kısmının matematiksel içerik alanı bakımından değişim ve ilişkiler kategorisinde yer aldığı, gerçek yaşam kategorisi açısından soruların çoğunlukla kişisel bağlam kategorisinde tasarlandığı, en az sorunun ise bilimsel ve toplumsal bağlamda tasarlandığı tespit edilmiştir. Tasarlanan sorular içerdikleri matematiksel süreçler açısından incelendiğinde soruların büyük kısmının her üç matematiksel süreç kategorisini içerdiği belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ışığında gelecekte matematik okuryazarlığı ile ilgili soru yazmaya yönelik verilecek eğitimlerin öğretmenlere büyük katkı sağlayacağı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Theoretical Educational Science |
Dergi ISSN | 1308-1659 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 07-2023 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 617 / 640 |
Doi Numarası | 10.30831/akukeg.1238865 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.1238865 |