Uluslararası sağlık turizmi pazarında pazar payı yüksek bir ülke olabilmek için sektördeki diğer ülkelerle rekabet etmek gerekmektedir. Bu rekabet ortamında, Türkiye'nin sağlık turizmi sektöründeki mevcut konumu hemzayıf hem de güçlü taraflara sahiptir. Bu bağlamda, gelişmekte olan sağlık turizmi pazarında rekabet eden ülkelerin bu alandaki yatırımlarını artırma nedenlerinin gözden geçirilmesi gerekmektedir.Sağlık turizmi, terapötik, önleyici, sağlığı geliştirici veya rehabilitasyon odaklı sağlık hizmetleri almak için olağan ikamet yerinden başka bir yere seyahat etmektir. Bazı ülkeler bu tür turizm ile ilgili olarak öne çıkmaktadır, buna göre sağlık turizmi sektöründe öne çıkan ülkeler arasında: Hindistan, Singapur, ABD, Güney Kore, Türkiye, Küba, Malezya, Tayland, Brezilya, Arjantin, Almanya, Güney Afrika, Meksika, Macaristan, Yunanistan, Fransa, İspanya, İtalya , Polonya ve Birleşik Arap Emirlikleri bulunmaktadır. Sağlık turizmi, ülke ve bölge ekonomileri üzerindebirçok olumlu etkiye sahiptir. Bu tür turizmden faydalanmak için ülkeyi ziyaret eden turistlerden elde edilen gelir, ülke ve bölge ekonomilerini ilerleten, ülkeler arasında farklı sosyal ve kültürel alışverişler sunan bu gelir, beceri, bilgi ve teknoloji değişimi bunlardan bazılarıdır. Bu çalışmanın konusu, tüm dünyada hızla gelişen sağlık turizminin mevcut durumunu Türkiye'de geliştirmek, gerekli yönleri ve ihtiyaçları belirlemek ve turizm önerilerini sunmaktır. Bu bağlamda çalışmanın amacı Türkiye'nin sağlık turizmindeki mevcut durumunu verilere dayanarak belirlemek, gelişmeleri değerlendirmek ve bir derleme olarak gelecekteki çalışmalar ve araştırmalar için öneriler sunmaktır. Türkiye Sağlık Turizmi verileri kullanılarak Türkiye sağlık turizmi sektörünün bir portresi sunulmuştur. Ayrıca, dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeler ışığında, Türkiye'nin sağlık turizmi konusunda gelecekte atması gereken adımlar konusunda önerilerde bulunulmuştur. |